loading...
حماسه 92
محمد بازدید : 76 سه شنبه 22 دی 1394 نظرات (0)

یکی از مهارت های عملی زندگی واصول مهم و با ارزش در زندگی میدان دادن به دیگران در صحبت کردن می باشد . وقتی به زندگی اشخاص موفق دقت می کنیم تمام آن ها بیشتر از اینکه حرف بزنند به گفته دیگران گوش می دادند و روی هم رفته مستمع خوبی بوده و کسانی که از نزدیک شاهد زندگی آن ها بوده اند ، این نکته را تایید می کنند و سه چهارم موفقیت آن ها را معلول به کار بستن این شیوه و میدان دادن به دیگران در صحبت کردن می دانند .

مهارت های عملی زندگی

مهارت های عملی زندگی

 مهارت های عملی زندگی : در صحبت به دیگران میدان بدهید

یکی از مهارت های عملی زندگی  و اصول مهم و با ارزش در زندگی میدان دادن به دیگران در صحبت کردن می باشد . وقتی به زندگی اشخاص موفق دقت می کنیم تمام آن ها بیشتر از اینکه حرف بزنند به گفته دیگران گوش می دادند و روی هم رفته مستمع خوبی بوده و کسانی که از نزدیک شاهد زندگی آن ها بوده اند ، این نکته را تایید می کنند و سه چهارم موفقیت آن ها را معلول به کار بستن این شیوه و میدان دادن به دیگران در صحبت کردن می دانند . بهترین تشکر و قدردانی و اهمیتی که برای شخصی قائل می شوید این است که به دقت گوش و هوش خود را به او بسپارید ، زیرا به دقت گوش دادن نه تنها راه اسانی برای جلب دوستی دیگران است ، بلکه آن ها را وادار می کند که برای ما صحبت کنند و ما اطلاعات به دست اوریم .

مهارت های عملی زندگی : نکته سنج باشید تا کامیاب و در زندگی موفق باشید

برای هر شخص ، آرزوها و مشکلات و احتیاجات خویش بی ش از هر چیز دیگر در نظرش اهمیت و ارزش دارد . از این جهت زمانی که شما قسمتی از این احتیاج را برآورده می سازید به همان اندازه در طرف نفوذ می کنید . خاصه هنگامی که دیگران در انجام آن سستی و کاهلی کرده باشند .

نکته مهم و قابل توجهی که باید همیشه به خاطر داشته باشید و فراموش نکنید ، این است که احتیاجات اشخاص با هم فرق دارد و با این که گاه این اختلافات به نظر بسیار کوچک و جزئی می اید . به گزارش اسان طب باید در نظر داشته باشید که از طریق رفع همین احتیاجات است که موقعیت و پیروزی به دست می اید .

نکته مهارتی : اگر می خواهید در زندگی موفق شده و پیشرفت نمایید مثل تمام مردان بزرگ و موفق جهان به احتیاجات و تمایلات دیگران حتی هر قدر هم که کوچک باشد اهمیت بدهید .

مهارت های عملی زندگی : در زندگی با انصاف باشید

در زندگی خود همیشه با اطرافیان خود انصاف داشته باشید .برای اینکه در دیگران نفوذ کرده و بتوانید دوستی و محبت آن ها را به سمت خود جلب نمایید و کار خود را پیش ببرید باید همیشه منصف باشید و در حکم و دستوری که می دهید ویا قضاوتی که می کنید خود را جای طرف بگذارید . این نکته را به خاطر بسپارید که شما در این دنیا تنها زندگی نمی کنید ، دیگران هستند که متاع شما را خریدارند و از راه دوستی وجلب محبت آن هاست که شما می توانید ثروتمند شده و به مقامات عالیه نائل گردید و زندگی راحتی داشته باشید ، پس به افکار و نظریات آن ها احترام بگذارید . این نکته یکی از مهارت های عملی زندگیموفق است .

مهارت های عملی زندگی : در زندگی و تربیت فرزندان از تعریف و تمجید استفاده کنید

از موقعی که بشر متمدن و شهر نشین گردید و زن و مرد و پیر و جوان در اجتماع در کنار یکدیگر قرار گرفتند و لازم آمد با کمک و همراهی یکدیگر زندگی کنند ، هر کس برای جلب رضایت آن دیگری مجبور گردید تا اندازه ای جلوی احساسات خود را بگیرد و گاه بر خلاف مییل باطنی خود حرفی بزنند که طرف مقابل را خوش اید . هر کس از چیزی خوشش می اید و دوست دارد در آن قسمت از او تعریف کنند . مردان عادی و کسانی که شیفته تعریف و تملق هستند برایشان فرق نمی کند که شما در چه مورد آن ها را می ستایید زیرا فقط منظورشان تعریف و تمجیدی است که در مقابل دیگران می شود . ولی غالب مردان فهمیده تعریف های بی جهت را خوش ندارند و تنها در مواردی به خصوص است که تعریف و تمجید در آنها اثر شدید دارد . تمام کاسنی که در زندگی روزانه با آن ها در تماس هستیم ، اعم از پیر و جوان ، زن و مرد فقیر و ثروتمند ، همگی از تعریف و تمجید بجا خوشحال می شوند .

 مهارت های عملی زندگی : هر چه بیشتر خودتان را به خدا تسلیم کنید

نام خدا را تکرار کنید و صمیمانه دعا کنید ، زیرا فقط در آن صورت است که رنج نمی تواند بر ما اثر بگذارد و ما با خود و کسانی که در اطرافمان هستند در آرامش خواهیم بود .

مهارت های عملی زندگی : شجاع باشید

همه ی اوقات زندگی شجاع باشید و از هیچ چیز نترسید . این یکی از مهارت های زندگی است . حتما آن را به کار ببرید .

 مهارت های عملی زندگی : تا جایی که می توانید به افراد بیش تری خوبی کنید

به مردم بیشتری کمک کنید تا بارشان را در راه دشوار زندگی بر دوش کشند . روزی که به انسان ، پرنده یا حیوانی کمک نکرده باشید ، روزی از دست رفته است .

 

منبع مطلب مهارت های عملی زندگی : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 188
  • بازدید سال : 2,732
  • بازدید کلی : 21,847