loading...
حماسه 92
محمد بازدید : 114 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (0)


5 اصل برای پول دار شدن در نهج البلاغه

علاقه به پول و دارایی بیشتر چه برای باز کردن گره ای از زندگی باشد چه برای رسیدن به آسایش بیشتر و یا به هر دلیل دیگر که باشد از علاقه مندی های پُرمشتری در هر زمان و مکان است.

برای پاسخ به این سۆال که جذابیتی به مراتب بیش از خود سۆال دارد پاسخ های گوناگونی داده شده و می شود. هر کس که سری در بازار و کار اقتصادی دارد بعد از شنیدن این پرسش بلافاصله دست به کار شده و راهکاری ارائه می دهد؛ راهکاری که به گمان خودش برترین نسخه برای



محمد بازدید : 136 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (0)


اسـراف چـرا...؟؟!!




سالها قبل جهت عقد قرارداد تجاری به چین رفتم .میزبان کاری مرا به یکی از رستوران های خوب شهر پکن برد وغذای چینی برای من آوردند که بابرنج درست شده بود ودر حقیقت نوعی پلو به حساب می آمد .من همه ی آن راخوردم ولی مقداری از آن روی میز ریخت .وقتی خدمتکار آمد میز را مرتب کند دید مقداری برنج را من سهوا روی میز ریخته ام .

خیلی مودبانه گفت: <<من این برنجها را با اجازه شما جمع میکنم>>



محمد بازدید : 106 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)


هفت جرعه جهادی برای حماسه اقتصادی


جرعه‏ اول

«جهاد» در لغت به معناى تلاش کردن و به کار گرفتن نیرو و توان خویش براى تحقق بخشیدن یک هدف مى‌باشد؛ لکن چون از باب «مفاعله» است، معمولاً در مواردى به کار مى‌رود که نوعى همکارى، تقابل و رقابت در آن وجود دارد، بنابراین در «جهاد» معمولاً طرف دیگرى هم در کار است و دو طرف در برابر هم صف‏آرایى کرده، هر یک براى دستیابى به هدف خویش و پیروزى بر دیگرى به فعالیت مى‌پردازد و هر چه در توان دارد به‏ کار مى‌گیرد.

محمد بازدید : 125 دوشنبه 04 شهریور 1392 نظرات (0)

جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی

این نوشتار در پی آن است که نشان دهد نام‌گذاری متوالی سال‌ها به عناوین اقتصادی، آن هم از جنسی خاص، از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی دارای منطق مستدل و روشنی است. از این منظر، لزوم خروج از ساختارهای انگیزشی و تولیدی موجود و تجدید ساختار انگیزشی عاملین اقتصادی متناظر با کارآمدسازی روندهای تولیدی اصلی‌ترین مؤلفه‌های محوری این منطق هستند.

محمد بازدید : 128 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)

نکته هایی پیرامون حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی




نکته اول : ابتکار نامگذاری برای هر سال

 یکی از ابتکارات اثر بخش وارزشمند مقام معظم رهبری ، تعیین یک نام یا شعار برای هر سال و پیگیری آن شعار وارائه جمع بندی از آن در پیام نوروزی وسخنرانی آغازین خود در ابتدای هر سال نو می باشد. سخنرانی در روزهای اول سال شمسی رهبر معظم انقلاب که معمولا در کنار بارگاه علی بن موسی الرضا (ع) و در بین زائران و مجاوران آن حضرت که از همه اقشار و گروه های مردم ازسراسر کشور هستند، ایرادمی گردد فرصتی برای تحلیل و تبیین شعارسال و بیان چرائی وچیستی آن توسط معظم له می باشد.

محمد بازدید : 117 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)

بيانات حضرت آيت الله خامنه اي در مورد انتخابات: چهل نكته درباره‌ی انتخابات


چهل نكته درباره‌ی انتخابات

گلچينی از بيانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ی انتخابات رياست جمهوری اسلامی ايران
1. سرمايه‌گذاری انسانی

انتخابات سرمايه‏گذارى عظيم ملت ايران است؛ مثل اين‌كه شما سرمايه‏ى سنگين و عظيمى را در بانك می‌گذاريد، بانك با آن كار می‌كند و شما از سودش استفاده می‌كنيد؛ انتخابات يك چنين چيزى است. ملت ايران سرمايه‏گذارى عظيمى را می‌كند، سپرده‏گذارى بزرگى را انجام می‌دهد و سود آن را می‌برد. آراء يكايك شما مردم سهمى است از همان سرمايه‏گذارى و سپرده‏گذارى. هر رأيى كه شما در صندوق مى‏اندازيد، مثل اين است كه يك بخشى از پول آن سپرده را داريد تأمين می‌كنيد. يك رأى هم اهميت دارد. هرچه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ايران بيشتر در چشم مخالفان و دشمنانش ديده خواهد شد؛ براى ملت ايران حرمت بيشترى خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنيا خوشحال می‌شوند. عظمت ملت ايران را حضور مردم در انتخابات نشان می‌دهد.
بيانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/13882.


محمد بازدید : 105 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)

الزامات و بسترهای خلق حماسه اقتصادی


آنجا که امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی نام‌گذاری شده است،  جهت تبیین  موضوع در حوزه‌ی اقتصاد گفت‌وگویی را با حجت‌الاسلام دکتر علی معصومی‌نیا، پژوهشگر اقتصاد اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی انجام داده‌ایم. در این گفت‌وگو دکتر معصومی‌نیا ضمن بیان اهمیت راهبردی این نام‌گذاری با توجه به شرایط واقعی اقتصاد کشور، به برخی از جنبه‌های خلق حماسه‌ی اقتصادی و بسترها و الزامات مورد نیاز برای خلق این حماسه اشاره می‌کنند.

محمد بازدید : 98 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)



باید نفت را ملی کنیم:

حقیقت موضوع این است که امروز در قاموس نظام اسلامی باید «ملی شدن» معنا و مفهوم «تکامل یافته تری» در مقایسه با ماقبل داشته باشد.
اگر یک روز در دوران مشروطه ملی شدن صنعت نفت به معنای «بیرون راندن استعمار و کوتاه کردن دست خبیث او» از مداخله مستقیم و بلاواسطه در امور نفت بود، امروز ملی شدن به معنای «استیفای حداکثری منافع نفت» برای این ملت انقلابی است.
محمد بازدید : 95 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)

چرا حماسه سیاسی و اقتصادی

 

وقتی واژه یا اصطلاح حماسه به فعل یا موضوعی الحاق و پیوند می خورد، یا به تعبیری زمانی که می گویند برای انجام و تحقق امری، حرکتی حماسی لازم است؛ معنی و مفهوم آن این است که، باید با روحیه ای متفاوت و اراده ای متمایز و انگیزه ای مضاعف و بصیرتی بیشتر نسبت به امورات مشابه در ایام متداول و مرسوم، برای انجام چنین اموری تجهیز و آماده شد.


محمد بازدید : 110 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)
مقام معظم رهبری در ابتدای سال 1392 این سال را سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" نامگذاری کردند. ایشان در این باره فرمودند: «امیدواریم به فضل پروردگار، حماسه‌ی اقتصادی و حماسه‌ی سیاسی در این سال به دست مردم عزیزمان و مسئولان دلسوز كشور تحقق پیدا كند.»

پس از این نامگذاری مقامات ارشد کشور هر یک مواضع خود را درباره سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" و چگونگی تحقق آن اعلام کردند.

مواضع سران قوا (رییس جمهور تاکنون اظهار نظر مشخصی در این باره نداشته است) و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره چگونگی  تحقق شعار سال 92 به این شرح است:

محمد بازدید : 122 دوشنبه 28 مرداد 1392 نظرات (1)

"حسن روحاني" در گذر تاريخ + تصاوير

"حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني" سياستمدار 65 ساله ايراني که در حال حاضر با کسب 18 میلیون و 613 هزار و 329 رای راي به عنوان رئيس جمهور منتخب ايران براي 4 سال انتخاب شد پس از پيروزي انقلاب اسلامي در پست‌هاي مختلفي به ايفاي نقش پرداخته است. ... ادامه مطلب

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 2,702
  • بازدید کلی : 21,817